076-2055 190

Praktijktip

E-mailmarketing team vs. e-mailmarketeer

Wat als je organisatie snel groeit en je ineens een e-mailmarketeer nodig hebt. Kies je dan voor een nieuwe medewerker of een extern e-mailmarketing team van een externe partij? Lees de voor- en nadelen van beide opties.

Een e-mailmarketingteam van A-spelers

Als je organisatie sterk aan het groeien is, moet je op meerdere vlakken snel schakelen. En je marketing en e-mailmarketing moeten mee in dat proces. Ineens heb je meer handjes nodig. Maar kies je dan voor een extra medewerker of ga je voor flexibele mankracht op projectbasis? In deze blog gaan we dieper in op beide opties, zodat jij de juiste keuze maakt.

De kracht van e-mail

Het zal geen verrassing zijn dat e-mailmarketing van enorme toegevoegde waarde is voor je organisatie. Om hier het maximale uit te halen heb je dan ook experts nodig. Teamleden die e-mail ademen. Een e-mailmarketing expert zorgt er namelijk voor dat e-mail perfect samen speelt met alle onderdelen van je marketing mix. Dat in je communicatie een synergie effect wordt behaald. Met de juiste e-mailmarketing expert stijgt de ROI van al je kanalen. Klinkt goed toch? Klein probleempje: een goede e-mailmarketeer is net zo zeldzaam als een Fabergé-ei. 

Optie 1: E-mailmarketeer in eigen dienst

Je wilt jouw team in eigen beheer laten groeien. Dit heeft voor- en nadelen. De grootste uitdaging is het vinden van een goede e-mailmarketeer. Het is geen geheim dat e-mailmarketing het hoogste ROI heeft van alle online marketing kanalen. Dit is ook de reden dat steeds meer bedrijven e-mailmarketing willen inzetten op het allerhoogste niveau, wat ervoor zorgt dat e-mailmarketeers schaars zijn. 

Voordelen

  • Je hebt alles in eigen beheer
  • De personeelskosten zijn transparant

Nadelen

  • Het vinden van een goede e-mailmarketeer is extreem moeilijk;
  • Er is een leercurve nodig om deze e-mailmarketeer op te leiden;
  • Je hebt geen garantie hoe lang je e-mailmarketeer voor jou blijft werken;
  • Een e-mailmarketeer is niet vergelijkbaar met een e-mailmarketing team dat alle aspecten van e-mailmarketing volledig beheerst.

 

Optie 2: E- marketingteam via een partner

Je kan de moeite en kosten van deze zoektocht ook besparen door een team met A-spelers in te huren. Zo heb je per direct extra capaciteit op het hoogste niveau. Zonder inwerktijd. Verder heb je beschikking over een geheel team. Bij e-mailmarketing komen namelijk veel verschillende disciplines kijken, die je allemaal op het hoogste niveau wilt doorvoeren. 

Voordelen:

  • Per direct een team met experts die alles op alles zetten om voor jou het beste resultaat te halen;
  • Makkelijk schaalbaar en flexibel inzetbaar zodat de werkzaamheden passen bij jouw planning en jouw doelstellingen;
  • Geen onverwachte uitval of kosten, je kiest een team dat levert en met diverse talenten werkt. 

Nadelen:

  • Hoger uurtarief. Maar een Fabergé-ei is ook niet goedkoop;
  • Ze zijn niet over te halen om direct voor jou te komen werken.

Conclusie: jouw beste keuze

Aan beide opties kleven dus voor- en nadelen. Welke keuze jij maakt hangt bovendien af van de tijd die je tot je beschikking hebt. Vind je het niet erg wat langer te wachten tot je een geschikte match vindt voor je vacature? En beschik jij over genoeg andere medewerkers die tijd hebben je nieuwe e-mailmarketeers in te werken? Dan is het raadzaam iemand in dienst te nemen. Je kunt ook in de tussentijd een externe partij inhuren, om alvast een eerste slag te slaan met je e-mailmarketing. 

Maar wil jij keiharde resultaten uit je e-mailmarketing halen en wil je dat liever gisteren dan vandaag? Heb jij behoefte aan één aanspreekpunt waarmee je direct meerdere experts kunt inzetten? Experts die bovendien al hun ervaring inzetten om jouw doelstellingen te behalen? Dan is een e-mailmarketing team voor jou de beste keuze.

Kies voor Your A Team

Dat e-mailmarketingteam heeft Your A Team. Een team van e-mailmarketing experts in plaats van een e-mailmarketing medewerker die je zelf nog moet inwerken. Specialisten die e-mailmarketing kunnen laten exploderen en die los kunnen gaan op jouw platformen. Die flexibel zijn in te zetten op projectbasis. En die staan te popelen om voor jou aan de slag te gaan. Aarzel niet langer en laat je omver blazen! 

Plan een gesprek

Meer kennis

Alle kennis